måndag 26 mars 2012

Vårstädning och soldyrkande katt.

Det fina vädret fortsätter och arbetslusten håller i sig. Jag och mina yngsta barn har städat på gården. Det känns väldigt bra när man ser hur fint det blir och det är väldigt svårt att sluta :) I samma veva dyker det alltid lite andra projekt upp, som är lite svårt att låta bli.Jag passade på att fortsätta med städningen i gårdsbutiken efter renoveringen. Och där har det av en konstig anledning samlats prylar som inte riktigt hör hemma där, undrar hur det kommer sig :) Jag hade fyndat en liten byrå på Emmaus möbelreturen för en billig peng. Jag skrapade och slipade den lite grann, mer än så tänker jag inte göra med den just nu. Den passar så bra ihop med sänggaveln (dörren) som jag fixade till förra året. Så nu är det min äldsta dotter som får ha den tills hon flyttar till eget, sedan blir det gästrum.Här ligger en av våra två vildkatter som vi tog hand om för några år sedan. Hon är lite sällskapssjuk när vi är utomhus och håller sig gärna i närheten. Hon är för söt, ullig och gullig. Hon får så tjock päls på vintern, så hon ser ut som ett klot. På helgerna har vi tagit ut sonens innekatt, så att hon får vara ute på landet, när sonen är och friar :) Hon är lite kaxig mot våra katter trots att hon är yngst. Morrar och fräser, men hon verkar ändå trivas hos oss.

2 kommentarer:

  1. En sån underbar byrå...den påminner lite om en som jag fick nyligen. Jag vet inte ännu vad jag skall göra åt den. Tycker om dina färgglada alster jag såg när jag tittade omkring i din blogg!H.Tilda

    SvaraRadera