söndag 27 november 2011

Från mässa till marknad.

Tiden går fort där emellan. Man hinner knappt hem efter mässan så skall man på marknad. Nu går allting så fort fram till jul, så det gäller att hålla i sig, så man hinner med. Marknaden i går, Våran Lilla-julsmarknad gick jättebra. Det var otroligt mycket folk och mycket bra väder. Det slutade blåsa, det regnade inte och solen tittade fram mitt på dagen, kan det bli bättre? Jo, om snön hade funnits där, men man kan ju inte få allt :)


Så här såg det ut när jag hade plockat upp allting i mitt tält. Jag hade laddat upp med stickat, eftersom det brukar välla in folk på denna marknad, som är en långvarig tradition. Försäljningen brukar vara därefter.

Den gångna veckan har jag stickat yllemössor för" hela slanten". Allt annat har jag ganska gott om, än så länge. Det är mössorna jag säljer bäst av den här årstiden.

Så här blev stolen, som jag gjorde till mässan. Den kom med i den lokala dagstidningen också, det var ju lite roligt. Med tanke på mitt återvinningsintresse.

Den turkosa västen var det många som tyckte att var snygg. Jätteroligt eftersom det mörk turkosa garnet kom en vecka innan mässan och jag hann sticka lite i det. Jag själv tycker den färgen är helt underbar.

Färgsprakande mössor i en lite sportigare modell och några baskrar blev det också. Jag hade satsat på riktigt färgstarkt mot svart rekvisita i form av hyllor och rundstavar med svarta klädgalgar. Det blev riktigt lyckat tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Å himlar så många fina saker du gör" Har gästat runt här i din blogg som jag hittade fram till på krokiga vägar i cyberrymden.....nästa gång jag är i mariehamn ska jag hälsa på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina saker!
    Det är verkligen hög klass på dina alster!!

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare.
    Svar på din fråga. På bilden är det en halskant som jag har gjort om,det är inte på det sättet jag gör vanligtvis. På tröjor stickar jag halskanten direkt efter att ha stickat t.ex en hals på ett framstycke med nålarna i H-läge. Jag stickar sedan halskanten , viker ner, plockar upp och maskar av. Det var väldigt svårt att beskriva vad det är jag gör. Jag gissar att det är rättt obegripligt.

    SvaraRadera