fredag 23 december 2011

Julgodis.

I dag har jag och mina barn bakat lussebullar och lagat lite julgodis. Ett måste hemma hos oss, även om man man inte riktigt skulle ha tid med det. Det är ju så gott!!!Min dotter, Meja, vill alltid göra figurer i marsipan och dom är ju för söta, eller hur!? Sedan gjorde dom rischoklad, deras favorit. Jag gjorde min favorit, "snickers". Dom innehåller massor med goda ingredienser, sirap, farinsocker jordnötssmör,puffat ris, corn flakes och nötter och torkad frukt. Ovanpå detta smetar man ut mörk choklad. Detta är riktigt mums!!! Sedan gör jag ett godis där man smälter först mörk choklad och ovanpå det smetar jag ut vit choklad och marianne crunch. När det har stelnat bryter man bitar. I morgon blir det pepparkaksbak och knäck och chokladkola.

1 kommentar: