onsdag 9 maj 2012

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!

Äntligen efter ett helt års väntan, har jag äntligen fått upp stängslet som skall hålla rådjuren borta från mina planteringar.
Här är det min son och snickaren som håller på att sätta upp armeringsmattan som rostar så vackert. Stolparna hittade jag på en plantskola för en i mitt tycke, billig peng, 4.20 euro styck.
Jag har staketet runt hela området, så jag slipper bära in en enda planta i sommar. Och det tog inte mer än två dagar att sätta upp det. Det gick så mycket snabbare än både jag och snickaren trodde. Men det blev en ganska enkel lösning på detta problem.


Jag trodde ett tag att det skulle se ganska hemskt ut och verkligen "sticka ut" och se konstigt ut. Men det smälter väldigt bra in i omgivningen, så det blev ännu bättre. Nu är det alla plantor som fattas OCH TIDEN.
Men det kommer i sakta mak. Jag måste fundera lite vad och var jag skall sätta plantorna, så man slipper göra om det nästa år. Det skall i alla fall bli lite klängväxter längs staketet. Jag återkommer, har lite jordgubbsplantor som det är skyndsamt att få ner i jorden. Och resterande av pallkragar, så att jag kan så. Ja, ni vet hur mycket det är som skall göras på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar