tisdag 6 november 2012

Mina "kickar".....

När man är som mest arbetssugen och vill få ett avslut när det gäller en del av projekten jag startade upp i höstas, så åker man på en kota som inte ville hållas på plats. Har en missbildad kota i svanken som bråkar med mig ibland, speciellt när jag jobbar mycket med lyft och bärande. Och det var ju precis vad vi har gjort hela helgen.
Så här nära är vi nu att ha nått målet, sen är det lite"smått och gott" kvar att göra, men det blir i vår.
Så här ser det nya förrådet ut idag, med dom underbara stockarna som blev över från växthusbygget. Så målning blir det i vår, det är rätt så kul att göra, när det inte är ett för stort projekt. Nu kan man ha sommardäcken och cyklarna under tak, det är skönt. Och så blir det ordning och reda på saker och ting. När vi städade på den här sidan i Söndags, så sa min rygg "STOPP nu vill jag inte vara med längre". Så nu har jag legat med fruktansvärda smärtor i tre dagar. Men det börjar släppa nu, som tur är och nu om någonsin vill man verkligen göra en hel del, när man inte har kunnat :)
Så här ser odlingsrutorna ut, som jag pusslat av dom sista stockarna som blev över efter växthusbygget. Nu finns det endast en liten pytte bit kvar, som blir ved i vinter.Det blir som en ram med jordgubbarodlingar runt alla odlingslådor, med ingång rakt framifrån och en öppning baktill, så att man kommer lätt till komposterna, som kommer att flytta dit i vår. Jag har inte hunnit få ut markduken överallt, men det kommer. Gruset sätter jag i vår när jag samlat lite nya krafter (vill inte paja ryggen igen). Nu blir det sååå mycket lättare att klippa runt alla odlingar och så tycker jag att det blivit lite mer ordning och reda bland alla planteringar. Sånt här får jag en kick av, när man ser att hårt arbete lönar sig och man kan skapa utan att det kostar skjortan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar