fredag 11 juni 2010

Återvinning!





Jag är hopplös på att springa på gammalt skrot och släpa hem det. Jag lyckas alltid se" att det här kan jag göra något fint av".Mina barn blir galna på mig... "inte mera skrot ,igen"... vad skall du med det där och göra??? Det är vanliga kommentarer när jag ber dom om hjälp att lyfta ur bilen.Det är tur att man inte har en karl, också :) Mitt senaste "fynd" är två gamla soffor från någon gammal bilfärja. Dom hittade jag vid stranden slängda. Myrorna hade redan börjat att ta över sofforna, men jag bestämde mig för att dom skulle jag ha.

Så här såg dom ut när jag tog hem dom. Jag tog loss alla kuddar och tvättade dom rena och sen har dom fått torka i solen. Längre en så har jag inte kommit. Men det gör inget, för det här skall vara ett av alla mina vinterprojekt. Dom skall slipas, målas och sen skall det bli nya kuddar. Allt i riktigt färggranna färger. Dom skall sedan få flytta in i växthuset när det är färdigt. Jag har bestämt att där skall jag frossa i färger, för det har jag inte gjort i något annat utrymme. Nu under sommaren skall dom få stå i och utanför gårdsbutiken under tak. Det här är ett projekt jag riktigt ser fram emot. Jag skall visa sen hur fina dom blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar