söndag 1 januari 2012

Nytt år och nya projekt.

Gott Nytt År på er alla!
Mitt nya år börjar i samma anda som det slutade :) i handarbetets tecken. Vi, mina barn och jag , firade nyår med en god middag och en smarrig glassefterrätt och skålade i läsk vid tolvslaget.
Tidigare på dagen hade jag börjat på nästa projekt. Jag hade köpt två stolar på Emmaus möbelreturen, som jag skall ha som köksstolar.Som ni säkert redan förstått, så älskar jag orangea- färger, så det här är inget undantag. Jag provade först att göra ett annat mönster, men kom fram till att vanliga rutor blev snyggast i alla fall. Själva stolen skall jag slipa lite lätt i morgon och stryka på samma bruna färg som mitt "datorskåp", som jag renoverade i höstas. Jag blev riktigt nöjd med stolarna och dom piggar upp köket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar