söndag 29 januari 2012

Uppåt väggarna.

I dag lyste solen och då får jag energi och lust att "fixa och dona". Så jag har fixat lite med väggarna i cafeét. Återbruk/återvinning gillar jag, här får ni se lite till av det.På väggarna ser ni ett par gamla pjäxor, kommer inte ihåg vems det är. Gamla svart/vita foton av släktingar långt bak i tiden. Det lilla skåpet som Pettson sitter på, är nysnickrat av gammalt virke från en ladugård. Lampan nedanför köpte jag för 5 euro på möbelreturen för inte så länge sedan. Den är böjbar i flera led. Riktigt fin tycker jag.Jag har ganska många symaskins underreden som cafebord och då tog jag tillvara lådorna. Jag har sparat dom i flera år och när jag gick på löpmattan senast, kom jag på vad jag skulle göra med dom. Det är bra att röra på sig :) av flera skäl. Så nu sitter dom på väggen och där skall jag sätta lite nya produkter som jag håller på med. Ni får se sen.Det är lite tomt på hyllorna ännu, men snart är dom fyllda med produkter. Här ser ni nya soffgruppen. Soffan, en härlig liten pinnsoffa, som jag råkade springa på, på en loppis. Den var lite dyr, tycker jag, men jag ville absolut ha den och då slår man till. Och se så fint det blev, den passar utmärkt där. Det kommer att bli en liten förändring med soffan och stolarna lite längre fram, men det får ni se då.Dom vita stolarna hittade jag på möbelreturen också. Dom är så vackra.Det här är återbruk av metall som fått rosta så vackert, sånt gillar jag. Jag skall beställa hem till sommarsäsonger mer av dessa fantastiska skapelser.Kuddarna har Eva Eriksson, med bloggen Äppelriket, gjort till mig.Bordsskivan är en gammal sängbotten, från en utdragssäng. Allt kommer till användning hemma hos mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar