torsdag 22 mars 2012

Knölar & frön.

Jag har köpt knölar idag, snälla knölar :) inte sådana som man kan få dras med resten av livet, ni vet :) I alla fall var det ett så underbart inspirerande väder idag att jag har varit i timmar i växthuset. Det är så härligt när solen lyser in och man känner energin som strömmar.Luften var så varm, riktigt vårvarm. Man kunde vara ute i bara en tunn tröja, helt underbart. Och när solen lyser får jag energi, som ni vet. Så jag har planterat och sått för fullt.Jag har sparat alla små plastkrukor när jag har köpt plantor och det är tur, för nu har man att så i. Men dom börjar att ta slut. Jag har provat på att plantera "knölar" också, något jag aldrig gjort förut. Freesia, Dahlia, Anemoner , det skall bli spännande och se om jag lyckas med det här.Jag plockade en massa frön från tagetes, krasse, solrosor, luktärt m.m förra året och satte dom i gamla te burkar som vi får över i cafet. Så det skall bli spännande att se om dom gror. Någon berättade för mig att det är svårt att få dom att gro och blir inte lika bra som köpta frön. Vad säger ni som har gröna fingrar, är det så??? Så här ser det ut framför altandörren hemma hos mig. Det är inte så snyggt hemma den här årstiden, när man förkultiverar, men när man inte har ett varmväxthus, så får det bli så här. Så nu drömmer jag om det, ett växthus som man kan ha grundvärme i under hela vintern, hur lyxigt skulle inte det vara......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar