måndag 1 mars 2010

Cafeet.


Längtar efter våren.
När jag tittar på bilder från cafeét börjar man längta.
Till att öppna för säsongen o mitt nya byggprojekt, växthuset.
Nu när termometern står på 0 grader finns det lite hopp om att det kommer en vår snart. Det är ett projekt jag drömt om länge o då menar jag åratal.
Jag har samlat på mig gamla fönster med äkta spröjs o gammalt glas. Gamla stockar, som jag tänkte att jag skulle ha som grund. Funderade på att måla dom med tjära så att dom håller bättre mot fukten. Det skall finnas på Gysinge-byggnadsvård, som är lätt att använda. Det skall t.o.m vara så enkelt att man kan beställa den till våran lilla ö. Sedan fick jag tag på virke från en gammal brygga som renoverades ifjol vid den här årstiden. Förra våren stod jag o drog ut varenda spik ur plankorna, trodde att jag hade tagit mig vatten över huvudet,men det gick förvånansvärt fort.
Det är sååå vackert grått o nött, det skall bli golv i växthuset. Får se hur långt det räcker, jag får komma på lösningar under tiden man bygger.

Jag kommer att återkomma med bilder på mitt Växthus-projekt så fort vi börjar med det, när snön har smält. Och sedan kan du följa det på bloggen, ända fram till det färdiga resultatet. Jag hoppas kunna inspirera någon till att förverkliga sina drömmar o kanske någon till att använda sig av gammalt material. Det betyder inte att det är i dåligt skick bara för att det har blivit använt redan. Snarare så har det fått en själ o är vackert nött. Växthuset kommer att ligga i närheten av sommarcafeét, så att alla som kommer på en fika kan kliva in i växthuset o ta sig en titt vad jag pysslar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar