fredag 29 juni 2012

Undrens tid är inte förbi !!!!!

Jag brukar säga att tiden går fort, men den här gången gick den så fort så jag fattade ingenting. Jag hade pratat med en grävare under måndagen som ville låna lite parkeringsplats utav mig för en hög med grus. Vi kom överens om att han skulle komma till mig efter ca. 1 1/2 vecka, alltså mitten på nästa vecka. I tisdags kom helt plötsligt en annan kille med en stor grävskopa och ville sätta den på min parkering.....
Så jag trodde dom ville låna lite plats igen. Men då visar det sig att "min" grävare kommer en hel vecka för tidigt och gör jobbet vi kom överens om. Det tror jag aldrig jag varit med om i hela mitt liv, att en hantverkare kommer för tidigt och gör ett jobb.
Så här ser "jobbet" ut före. Det är den hopplösa åkern, där det bara växer och växer. Jag vill helt enkelt kunna använda mig av denna "gräsfläck".
Det gick snabbare än jag trodde att få den slät och fin. Det har ju varit en plogad åker och ni vet vilka fåror det blir, man kan inte gå där. Nivåskillnaden är stor.
Nu kan sonen köra gräsklipparen där så fort gräset börjar växa. Ni kan tro att jag är lycklig, jag som väntat så på att få tag på en grävare som fixar detta och så gick det på rekordtid, t.o.m före utsatt tid :) Här skall det planteras buskar: hallon, krusbär, vinbär.... Jag dagdrömmer på heltid nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar