lördag 23 april 2011

Påskmarknad i stan.

I dag steg jag upp redan kl.6, usch, vad tidigt!! Men det var bara att masa sig upp ur sängen eftersom jag skulle iväg på påskmarknad inne på torget i Mariehamn. Jag har ett tält och massor av grejer att plocka upp, därför åker jag dit två timmar innar marknaden öppnar. Sen när man är färdig med det, är det skönt att sätta sig och dricka morgonkaffe.

Här kom två av mina barn på besök, det är alltid trevligt. Och som vanligt har jag inte så mycket bilder från marknaden. Kommer inte ihåg att jag faktiskt har en fin systemkamera numera, men det kommer väl med tiden. Jag kom ihåg att ta den med i alla fall, ett steg i rätt riktning :)


Sen ska man förstås lära sig att använda den också, så man får bra bilder. Det lär väl ta tid, jag som är så teknisk :)Min dotter lovade att ta en dag och tipsa mig om vad som är bra och hur jag skall använda mig av alla finesser som den har.



I alla fall var det jättemycket folk i farten på marknaden och försäljningen gick bra, trots en mycket seg start på dagen. Och solen sken så härligt hela dagen, kan inte bli bättre. KL. 15 var det dags att packa ihop, då var man lagom mör också, efter en hel dag i friska luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar