fredag 22 april 2011

Soff-projekt till växthuset.

Nu har vi påsklov från skolan och det är bra, eftersom det finns massor med saker som skall göras. Dagens projekt blev sofforna som skall få flytta in i växthuset.
Jag hittade två övergivna soffor vid en strand som jag fick ta med mig hem, förra våren. Jag tror dom har funnits på en landskapsfärja, men ser lite grann ut som kyrkbänkar. Men kyrkbänkar har inte fastskruvade kuddar att sitta på och luta sig mot, så dom har nog funnits på en landskapsfärja. Jag tänkte klä om kuddarna i mönstrat tyg och som matchar färgen som jag har valt till soffan. Starka färger blir det i alla fall Jag skall inte avslöja vilken än. I dag har jag lagat sådant som är trasigt och slipat hela soffan och grundmålat. Eftersom det är dynor som är fastskruvade över hela sittytan och ryggstödet så behöver jag inte måla allt.


Nu har det kommit in lite mer "prylar" och växter till växthuset. Det var ganska sent (20.00) när jag tog bilden, därav skuggorna. Solen var på väg ner bakom mina jättehöga enbuskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar