söndag 4 september 2011

Nu är jag tillbaka!!!



Efter en sommar med massor med besökare och långa arbetsdagar är det lite skönt med höst och rutin på livet igen, eller???? Jag saknar sommaren redan. Ser att en del av blommorna börjar vissna, tråkigt. Men jag hade en gårdsfest för mina grannar och nära och kära i min närhet under fredagen, för att avsluta säsongen.
Efter att ha ätit en god middag, spelade vi kubb och så roligt har inte jag haft på länge. Jag tror dessutom att mina grannar njöt av det också.
Många skratt blev det i alla fall. Sedan blev det kaffe och en god kaka i skenet av stearinljusen.
Jag hade dukat upp i växthuset och det blev otroligt mysigt när skymningen kom och man kunde tända alla ljusen.
Det är synd att bilderna inte riktigt kan återge hur mysigt det var på "riktigt".
Jag hämtade en massa ljusstakar från mitt hem och satte dom i växthuset, så det blev stämningsfullt. Det är det här som är så mysigt med hösten, men jag saknar att gå och pyssla i min trädgård sent på kvällen. Nu blir det mörkt kl. 21 redan. Man får inte mycket gjort då.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni verkar ha haft det! Kul att du är tillbaka igen.

    SvaraRadera