onsdag 18 april 2012

Inredning pågår....

Nu sker allt i sista minuten. Vi öppnar om lite mindre än två veckor och då skall alla beställningar vara klara. Det skall vara städat och färdigt inrett. Jag har gjort om lite :)  Som ni vet sen tidigare, så köpte jag en liten pinnsoffa på loppisen.
Jag har länge velat klä om sitsen, med tyg och stoppning. Det har varit många vändor innan jag kunde bestämma mig vilka tyger jag skulle ha. Nu har jag kommit så långt att tygbitarna är sydda och skall sättas fast på soffskivan och en stol. Dom andra två stolarna får lösa sittdynor.Här på bilden ser ni färgerna. Det skall se gammalt ut, eftersom resten av inredningen är i den stilen. Sedan hittade jag en massa restgarner i liknande färger. så det är tre kuddar på gång och en filt. Det är lite svårt att sluta, men där har jag satt min gräns, mer blir det inte. Allt detta skall vara klart efter helgen, är det tänkt :)

1 kommentar:

  1. Härliga tyger och matchande kuddar!
    Perfekt samstämda!
    Har gjord färdigt dynan med dina virkade blommor.
    Är sååå nöjd! Tack för tipset!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera