torsdag 10 februari 2011

Handfärgat sockgarn.

I höstas fick jag en stor beställning från en stickförening i Sverige, jätteroligt. Dom har köpt av mitt handfärgade 1-trådiga garn tidigare, men den här gången handlar det om handfärgat sockgarn, jättekul, tycker jag. Dom valde ut en färgkombination som dom tyckte om och sen fick jag färga in den i en större mängd. Vad jag vet så har dom haft stickerskor som har stickat sockor och gjort beskrivning till dessa och detta skall säljas på Syfestivalen nu den 18-20 februari.Spännande!!!
Så ni som är på väg dit kan titta in till deras monter, sveriges stickförening, Sticka.


Jag vet inte om jag själv kan åka, men jag vill absolut, det skulle vara jätteintressant att se vad dom har stickat av mina garner.

Jag får inte visa färgen innan och inte sälja den färgkombinationen i min butik, den är deras. Men jag har en hel del andra färger i butiken och här kommer ytterligare en som jag färgade in nu i veckan.


Den påmminer lite om våren, vårgrönt och havets blåa färger.En härva (100 gr) av detta sockgarn räcker till ett par vuxensockor. Jag stickar dom på 2,5 stickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar