lördag 5 februari 2011

Inget ont, som inte har något gott med sig!


Oj, när man börjar prata om solsken och längtan till sommarsäsongen, så börjar det snöa som värst. Igår var det som när man gick på tur på fjället, ena stunden lugnt och härligt och nästa sekund så börjar ett snöoväder utan dess like. Det är precis som ifjol!!! Först invaggas man i tron att det är en vår på väg (lite tidigt visserligen) och sen kommer snön som ett dråpslag. Ja, det fick ju mig att göra Lovikka vantarna, som låg påbörjade i korgen, färdiga i alla fall. Det blev tre stycken och det var ju så roligt att sticka dom, så jag började på ett fjärde par. Man blir aldrig färdig i den här branschen :)



Kan ni tro att förra sommaren, som var sååå varm, sålde jag slut på alla Lovikka vantar. Jag hade en hel låda full!! Ja, så lite lager kan aldrig vara fel.
Nu när jag kan sitta lite längre vid stickmaskinen, så har jag börjat producera för påskmarknaden, som brukar vara välbesökt. Så nu blev det några pannband, idag kanske det blir lite pulsvärmare, jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar