lördag 14 maj 2011

Det växer så det knakar.


Härom kvällen satt jag och stickade framför TV:n och alla andra sov. Plötsligt hörde jag konstiga knäppande ljud från köket. Jag hade färgat garn tidigare på kvällen och trodde att det droppade från grytan, men nej, det var alldeles torrt. Jag slängde ett öga på tomatplantan i köksfönstret, hoppsan, den hade vuxit flera centimeter på bara några timmar.
Den här bilden tog jag några timmar innan och nu när jag skulle undersöka vad det var för ljud, så hade tomatplantan vuxit ända upp till lampan. Min fantasi satte igång direkt och jag blev och tänka på en skräckfilm där växter växer okontrollerat :) Lite skrämmande var det i alla fall, växer dom så här fort??? Det här var för två dagar sen, men blogger krånglade när jag skulle göra inlägget, så det kommer först nu. Och idag är tomatplantan bra mycket högre, nu är den uppe vid lampan som sitter ännu högre upp.
Här är dom andra, nu har jag fått hissa upp persiennen för att dom har blivit så höga. Jag hoppas att det blir varmt på nätterna snart så jag kan flytta ut dom till växthuset. Jag köpte tre olika typer av tomater, busktomat, körsbärstomat och vanlig tomat som blir hög, mycket hög, förstod jag. Det är nog den som växer så det knakar och det var väl det ljudet jag hörde ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar