onsdag 11 maj 2011

Jag får inte nog......det blommar!

Åtminstonde på pappret. Jag får sådan lust ibland att måla akvarell. Och då är det svårt att sluta. Det är så typiskt mig att bli manisk när det är något jag tycker om att göra. Det spelar ingen roll om det är en stickning eller något annat, så skall jag "bara lite till".

Det här är några kort jag gjorde. Det började med att jag i lördags kväll var så trött att jag orkade inte sticka framför TV:n. Då började jag leka lite smått med färger i stället, nybörjare som man är. Det blev morsdagskort till min kära mamma. Sen blev det ett antal varianter till, det är ju såååå roligt att leka med färger. Det spelar ingen roll om det är garn eller något annat material, färger skall det vara.

2 kommentarer:

  1. Så fina,kanske du har hittat en ny kreativ ådra.
    Ett bra alternativ om du skulle tröttna på garn någongång eller det tagit slut(hemska tanke).

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort! Du har talang för akvarellmålning, det ser jag!
    själv har jag gått på två endagskurser i akvarellmålning, men tycker det är jättesvårt att "få till" det. Härligt med mycket färger, som du skriver!

    SvaraRadera