måndag 23 maj 2011

Jag hinner inte....

Jag hinner inte riktigt med, det växer och växer och jag vet inte riktigt vad jag skall prioritera just nu. Mina frön har blivit till små plantor, eller ganska stora plantor, så det är dags för omskolning. En del frön sådde jag direkt i gamla emaljerade byttor eller korgar där dom skall vara i sommar, nu är det frågan om jag har planterat dom för tätt. Men jag får väl kanske plocka bort någon av plantorna i såfall och sätta dom någon annanstans.

Att det var så lätt att få tagetesfrön att gro hade jag inte en aning om, så det kommer jag att så mycket mer nästa år. För rådjuren gillar inte dom. Lupinerna hade frösått sig hej vilt över grusgången och dom plantorna har vi flyttat på och satt längs med "sargen", så att det följer hela grusgången, det tror jag att blir riktigt snyggt. Det är en gammaldags blomma som jag gillar.


Jag köpte en Klematis för någon vecka sedan och när den äntligen kom ner i jorden tog det inte länge förrän den blomma. Titta vilken underbar färg. Jag satte den i ena hörnet av växthuset och fler skall det bli.

1 kommentar:

  1. Ni har inga mördarsniglar på Åland? Dom gillar annars tagetes. Fö är tagetes en väldigt tacksam blomma, vacker att se på är den oxå.
    Kram sytanten

    SvaraRadera