torsdag 5 april 2012

"Fabriken" har öppnat för i år.

Nu är man i full gång igen!!! Alltid i sista minuten. Det är påskmarknad i stan på lördag och jag har under dom senaste två veckorna "öppnat fabriken", alltså suttit vid stickmaskinen.Jag har in i det längsta unnat mig att få göra "lite annat", men nu går det inte längre.
 Jag har sex olika storlekar på barnmössorna. När jag sitter och stickar och är färdig med en, så kastar jag den bara i "sin" låda. När jag fått ihop en bunt, syr jag ihop dom. Det gäller att vara effektiv i jobbet.

 Jag har en tendens att alltid göra mössor till flickor, i alla möjliga olika färger. Och det är sååå roligt att sticka i färger. men nu fick jag ta mig i kragen och sticka lite blåa mössor, för tyvärr går dom bäst till pojkar, så är det bara.

1 kommentar: