onsdag 11 april 2012

Man tager vad man haver.....

Som ni vet, tycker jag om återbruk. Och när man har lite pengar och en stor familj att försörja och en stor lust att skapa, så får man ta det man har tillhands ibland.I påskhelgen har min son och jag försökt för tredje gången att fixa till uteplatsen utanför växthuset.
Vi plockade bort det som vi hade där tidigare, men vi hade problem att få hela ytan täckt. Nu har vi i alla fall kommit så långt att så gott som hela ytan är täckt av plattor, resten fyller jag med sprängsten.Och det är inte mycket som fattas.
Det är inte det vackraste man sett, men jag har en massa plattor i olika storlekar och färger hemma. Som jag antingen fått eller köpt på  Emmaus byggreturen. Och då gäller det att pussla. Det är som dom säger i ByggMax reklamen: Det är enkelt att skapa om man har pengar, men en konst om man har lite pengar- något åt det hållet och det stämmer tycker jag. Det är dessutom mycket roligare när man lyckas få ihop något av "ingenting". Och jag gör ju som jag tror att man skall göra, man lär sig väl av alla misstag man gör :)
Det skall komma en liten gjutjärn/träsoffa hit istället för bänken. Den kommer att passa mycket bättre till bordet, som kommer att få stanna där. Jag tror det kommer att bli riktigt fint när alla mina blommor kommer på plats och ramar in det hela. Det blir helt underbart när man kommer så långt. Just nu sitter jag och planerar vilka växter jag vill få tag på när jag i helgen åker på en trädgårdsmässa med en lika trädgårdsnördig väninna som mig.

2 kommentarer:

  1. Det blir mycket fint...och bordet ser väldigt bekant ut! Jag har också en gammal symaskin som trädgårdsbord:) Det är mycket roligare att försöka få ihop nånting av ingenting än att köpa för dyra pengar!H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att bli jättefint!

    SvaraRadera