torsdag 12 april 2012

Pardörrar till cafeét.

I dag var jag och hämtade hem dom gamla dörrarna som jag köpte från Emmaus byggreturen, för 25 euro styck. Ett fynd i mina ögon. Nu har snickarn som jag brukar anlita gjort om dom till pardörrar och gjort fönster med äkta spröjs, som läggs i dörrarna.

 Dörrarna hade inget fönster från början. Så nu är den översta "spegeln" bort sågad och där skall fönstret sitta. Visst är fönstrena med dom fina spröjsen, snygga.Jag ritade på ett papper hur jag ville ha spröjsen och så fixar han det så perfekt, helt underbart.
Så nu i helgen skall jag slipa, grunda och måla ett varv med färg. Sen skall fönstrena till glasmästarn och få glas insatta. Nu är det bara den stora frågan kvar. Skall dörrarna målas i okragult eller i en vacker grön färg som jag satte på växthus dörrarna? Jag funderar på att måla veranda fönstrena i grönt, då kanske det skulle vara fint med okragula dörrar. Jag måste bestämma mig snabbt. Den gula färgen har jag hemma, men inte den gröna.Och det här skall göras i helgen.

1 kommentar:

  1. Nu är jag fast!
    Har börjat virka ett överdrag till en dyna av dina söta blommor.
    Tack för din beskrivning!
    Har tipsat om den hos mig...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera