söndag 8 april 2012

Underbart är kort!

Varför tar dom underbart fina dagarna alltid slut så fort!? I dag var det en sådan dag. Jag ville inte sluta jobba i trädgården. Man vill liksom vara överallt. Inne i växthuset, ute i landena, kratta och bära sten......finns jobb om man vill ha :)
I går, lördag, var jag på påskmarknad och sålde mitt hantverk och delade ut lappar om att vi öppnar cafeét och gårdsbutiken 1 maj. Då passade jag på att köpa en blomma, kungsängsliljan, som jag har funderat länge på. Jag tycker den är så vacker, men tyckte den var så dyr på plantshoppen. Men nu fick jag tag på ett exemplar till en rimlig kostnad. Det är inte så roligt om man inte lyckas, efter att ha lagt ut en hel del pengar.
Narsisser köpte jag för endast 1.90 euro/st och det var stora krukor med många lökar i. Så dom tänkte jag dela senare när dom blommat ut och plantera dom framför växthuset. Så får man lite vårblommor nästa år.
Här hjälper min egen lilla "Ernst" mig med gruset som skall vara runt växthuset. Sedan skall det plockas småsten längs blomlandets kant. Snyggt skall det bli, är det tänkt. Målet i år är att allt skall bli klart runt hela växthuset + en ute sittplats för soffa, bord och stolar. Jag började lite smått med det i dag,bara för att se lite hur det skulle se ut i storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar