tisdag 21 februari 2012

Acrylmålning och några loppisfynd.

Jag har varit på några loppisrundor igen :) men har inte visat allt som jag kommit över riktigt än.Jag hittade några underbara muggar. Den höga, färggranna kostade 1 euro och är helt underbar, den fick min yngsta dotter. Den gula till höger, 50 cent, är stor och riktigt gul, en av mina favvofärger. Den har blivit min kaffemugg i vått och torrt nu. Till dom priserna kan man lyxa till det och shoppa för nöjes skull :)
Sedan har jag målat i acryl för första gången i mitt liv. Det var en underbar upplevelse, vilka mjuka härliga färger att hantera. Dessutom kan man blanda ut dom med vatten och vips så har man en akvarellfärg. Ser ni var jag får min inspiration ifrån :) Prickar.... I alla fall kommer jag att måla mer i denna typ av färger.

1 kommentar: