måndag 6 februari 2012

Min stora längtan.

Det här längtar jag efter just nu. Det är knappt att jag vill sticka på maskin, fastän jag borde, för längtan att få skita ner händerna är sååå stor.Tänk att få stå i växthuset och pyssla med sådd och plantor. Se hur dom gror och följa med hur dom växer. Jag planerar min trädgård för fullt hur jag skall "skapa" den. Vad och var man skall plantera och göra stenbeläggning, sittplatser. Vad man skall odla i odlingsrutorna, vad behöver snickras i år. Det är en hel del man vill göra, hur skall tiden räcka till? Det är tur att dagarna blir ljusa och långa, så man kan pyssla till sent på kvällen.

1 kommentar:

  1. Håller helt med.Det här är bästa tiden då man planerar och drömmer om alla trädgårdsprojekt som ska förverkligas till våren. Och snart kan man börja förkultivera tomater.

    SvaraRadera