fredag 6 maj 2011

Den som väntar på nåt gott......


Mina efterlängtade garner från Danmark har äntligen hittat till Åland. Kan ni tänka er att det tog en hel månad innan jag fick hem dom. Garnerna skickades från leverantören den 5.4, dom åkte hastigt till Stockholm och där blev dom en hel vecka. För att dom hade försökt dela ut paketet i Sverige.
Sedan åkte paketet tillbaks till Helsingborg och då var jag tvungen att ta kontakt med min leverantör och fråga om speditionsfirman inte visste var Åland låg. Och mycket riktigt så hade dom gjort fel, visste inte att man måste skicka det till Finland. Adressen jag gav var rätt, men tydligen skickas det inte så mycket paket hit, suck. Så till slut fick min leverantör skicka paketet en gång till.
Men den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge, eller ?? Nej, inte den här gången, dom är såååå ljuvliga. Vilka färger, vilken kvalite, jag blir alldeles lyrisk. Hur skall jag kunna sova i natt. Jag vill bara sticka...... 26 olika färger, var börjar man :)

4 kommentarer:

  1. Oj, vilken vacker färgsymfoni av garner!!
    Vad månne blir det av dina vackra garner?
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha så många koner och färger
    E-A

    SvaraRadera
  3. Verkligen mååånga vackra färger...man blir lite sugen på nåt "glassigt" , kanske en snygg tunika/kofta..i den gröna färgen ....

    Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Jättefina färger!Många färger som jag kan sakna. Är det lammull? Man kanske ska ta sig en titt på deras sortiment. Det här med att vänta på en garnbeställning och strul med speditionsfirma känner jag igen. Jag har både blivit av med garn (men fick nytt av leverantören) och fått vänta 3 mån som längst.

    SvaraRadera