onsdag 18 maj 2011

Extraöppet & småpyssel.

I dag har jag haft så ont i min högra hand att jag inte har haft lust att jobba på gården, dessutom regnade det. Så jag har tagit det lite lugnare och virkat lite grann. I går målade jag det sista på sofforna som skall vara i växthuset. Skönt, nu skall jag inte måla på ett litet tag i alla fall.

Den här blomman hänger i växthuset och det är så vackert, när färgen passar så bra ihop med sofforna.
Jag köpte två amplar, så nu hänger dom på vardera stolpe, rätt så högt upp, det ser lite "maffigt" ut när man är därinne, när det är så högt i tak.
Jag har i många år längtat efter att få inreda ett utrymme i riktigt starka färger, men aldrig haft möjlighet till det. Förrän nu!!! Idag hade jag extra öppet i gårdsbutiken, så jag passade på att sätta tyg på "kuddarna" som skall vara i dessa soffor. Det gick mer tyg än jag hade räknat med, så nu räcker det inte till sittdynorna, hoppas det finns kvar att köpa, annars får jag hitta på någon annan lösning.
"Kuddarna" skall skruvas fast där det är omålat. Jag hade ett gammalt Marimekko tyg med blommor i färger som matchar precis, ni skall få se när dom är på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar