söndag 29 maj 2011

Flytt på gång.

Nu var jag tvungen att "kasta" ut mina tomatplantor. Dom växer så det knakar, bokstavlingen. Nu är dom så höga, att väntar jag några dagar till så kan jag inte bära ner dom till växthuset längre, så jag kan inte vänta på att det skall bli 15 grader på nätterna. Det får bära eller brista.


Den ena plantan trivdes väldigt bra i köksfönstret och hade vuxit in under gardinen som ni ser. Fönstret är ganska så högt, så risken om man bär en lång planta är att den går av om den får fortsätta växa innan flytt. Så vi får se hur dom trivs i växthuset, det är ganska dragit där, eftersom virket har torkat så mycket. Så man kan säga att jag har ventilation lite här och där :)Nå det får jag fixa till i höst när det har lugnat ner sig.

Kunde inte låta bli att köpa lite fler plantor. Dom här violerna hade så fina färger, dom bara tittade på mig och sa att dom ville följa med mig hem. Trots att jag redan har massor med små plantor på gång redan.

Titta vilken underbar färg.


Den här var väldigt speciell, tycker jag, ännu finare färger i verkligheten än på bild.

1 kommentar:

  1. Så fina violer.
    Ska bli roligt att se fortsättningen på ditt växthus.
    Med hej fr. Tant Kofta

    SvaraRadera