lördag 28 maj 2011

Twiggy is back :)

...efter fyra barn och 50 år senare. Jag var på 60-tals fest i går fredag. Fyra av mina kolleger har eller ska fylla 50 år i år och då blev det ett 200-årskalas. Temat var alltså 60-tal på hela evenemanget. Ingen i min släkt har kläder kvar från den tidsepoken, så det var bara att gå till Emmaus och kolla om dom skulle ha något. Men nej... men dom hade ett svart- vitt gardintyg från Finlayson, riktigt snyggt, tycker jag. Så jag fick sätta mig och skapa en klänning i det rätta stuket.


Googlade lite och hittade fina korta klänningar i A-modell, passar min "smala" kropp, tyckte jag :) Så det var bara att klippa, prova, klippa igen och så småningom blev det en klänning. Riktigt fin, måste jag få säga själv och huvudsaken är att man själv är nöjd.




Frisyren anlitade jag min mamma till. Hon har i sin ungdom arbetat som frisör, så hon vet hur man fixar en 60-talsfrissa, tänkte jag. Och här ser ni resultatet. Det blev också riktigt fint. Dom hade lite roliga kläder och frisyrer på den tiden.


Titta så fin jag blev. Det var dom som knappt kände igen mig när jag kom till festen igår kväll :) antagligen ser jag så grå och tråkig ut till vardags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar