måndag 7 februari 2011

Akvarell

Jag har upptäckt en sida hos mig som jag egentligen alltid tyckt om att göra, men dom senaste 25 åren åtminstonde inte gjort något åt. Att måla och teckna var en av mina favoritsysselsättning när jag var mycket yngre, men jag har aldrig riktigt gett det den tiden man behöver. Men mitt tillfälliga arbete som elevassistent har gett mig möjligheter att få prova på både ett och annat. En av dessa är bildkonst lektionerna, där våran duktiga bildkonstlärare Pernilla låter mig få prova allt dom gör i klassen, helt underbart!!!! Eleverna i "min" klass är väldigt angagerade och kreativa, så det är jätteroligt att jobba med dom. Här på bilden har jag börjat med en akvarellskiss, den är inte färdig här. Det är på ett arbete som jag skall göra, så jag tänkte förena dessa två saker, att måla och att skissa mina stickmodeller.
Det skall komma många färger till detta svart/vita och ni skall få se slutresultatet när jag har stickat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar