tisdag 1 februari 2011

Gammalt & Nytt



Nu försöker jag varva mellan gamla stickningar och nytillverkning. Som jag skrev tidigare skulle jag rensa upp bland allt gammalt som bara ligger halvfärdigt och här är en filt som jag håller på med sen ett bra tag. Jag försöker göra mig av med en massa hopplöst små garnrester som blir över när jag stickar på maskin och som inte räcker till något vettigt.Det här sticksättet (kommer ej ihåg vad den heter) såg jag på Syfestivalen för över ett år sedan och kom då på denna ide. Sen tycker jag det är så bra att man stickar fast lapparna direkt, så slipper man sy ihop filten efteråt, för det skulle jag aldrig orka med.

Jag vet ännu inte hur stor jag skall göra den, men jag slutar väl när jag inte står ut längre, den är ju inte så jätterolig att sticka. Jag brukar ta några rutor per dag, så kommer jag framåt. Den blir lite mysig när den blir färdig, men mitt tålamod att göra samma sak gång efter gång, är lite kort :)
Det här däremot är ju så roligt att göra. Jag färgade in lite nya färger innan operationen och nu har jag börjat sitta en liten stund framför stickmaskinen. Jag orkar inte så länge, men jag får ihop lite, så jag kan sitta och sticka fingrarna framför alla dessa TV-program som man slukar just nu, i brist på annan underhållning.Det är det här som gör mig glad!!!

1 kommentar:

  1. Hej Jag tycker att det ser ut som dominostickning och det är jättekul att sticka. Lycka till med rensningen.E-A

    SvaraRadera