lördag 26 februari 2011

Målning pågår.

Ännu mera jobb, ja om man nu kan kalla lite målning för det. Jag gillar att måla, men avskyr att slipa. Jag har en hyllsektion som jag snickrat för 13 år sedan och den blev aldrig färdigmålad, varför vet jag inte, för när jag städade grundligt i den fann jag en färgburk med färg kvar. Typiskt mig, som med alla mina stickningar, men jag försöker göra ett ryck ibland och göra saker och ting färdiga. Så blev det och det blev så mycket färg över att jag målade alla tvättkorgar som min kära mamma gjort till mig i gammal faner. Jag tror vi slår rekord i antalet tvättkorgar, vi har fyra stycken. En är min äldsta dotters(hon tvättar själv), sen en för alla lakan och handukar,dom tar enorm plats. Sedan en stor för alla kläder för övriga familjen och en liten för yllekläder.

Det här är en vattenbaserad antikgrön färg som torkar jättefort, det gillar jag. Färgen finns som en rand i ett draperi under bänken i samma utrymme, därav den gröna färgen. Annors har jag varmgula, svagt svampade väggar. Om man tittar riktigt noga på bilden så ser man att dom ser flammiga ut, jag är riktigt nöjd med det, färgen ser mer "levande" ut. När jag målade väggarna och hade färg kvar satte jag till lite vitt, så nyansen blev lite svagare och sen svampade jag alla väggar.

Som ni ser så är det lufthål i korgarna, det behöver vara luftigt :)För övrigt är det furubänkar och hyllor som jag satte antikbets på.

Som sagt jag gillar att måla, så jag fortsatte ute i gårdsbutiken och det visar jag när det är färdigt. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar