torsdag 17 februari 2011

Hemma hos oss.


Här händer inte så mycket, så jag tänkte att jag skulle visa lite bilder på saker jag tycker om hemma hos oss. Det är saker som jag antingen köpt av andra hantverkare eller hittat på loppis eller arvegods. När jag tittar runt hemma hos mig, så ser jag att det finns inte en möbel som är nyköpt och resten av prylarna är begagnade till åtminstonde 95%. Som jag tidigare berättat gillar jag det här med återvinning. Prylarna har en själ och en patina som jag gillar.

Taggtrådsbollar har Sture Ahlström gjort, återvinning igen. Jag beundrar människor som gör något användbart av "skräp", här är ett exempel. Dom brukar jag sätta ett värmeljus i på lördag kväll och mysa.
Lampan med det lustiga "taket" skall jag låta en elektriker fixa ny sladd och kontakt till så jag kan hänga upp den som den skall användas. Men nu får den stå på en byrå med en liten ljusslinga i (syns inte på bilden) och lysa upp i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar