torsdag 17 februari 2011

Frestelser !!!

Ibland kan man bara inte...eller det är nog rätt så ofta det händer mig, hmm... Det är väl därför jag har sååå många projekt på gång samtidigt.


Jag var tvungen :) att påbörja en ny stickning. Jag får inte nog av att sticka trekantiga sjalar i mina handfärgade garner. Jag leker fram lite nya färgkombinationer och vips faller jag dit och bara vill sticka en till. Det är sååå avkopplande, bara rätstickning, mjukt och skönt garn och en läcker färg, vem kan motstå det. Det är ju det här livet handlar om, att bara få göra det man känner för :)


Låter jag övertygande, jag övertygade mig själv i alla fall, så nu sitter jag med en stickning till. Men dom här sjalarna går så fort att sticka och säljer bra,så det gör inget. Dom gamla stickningarna stickar jag på en liten,liten stund varje dag i alla fall :) Dåligt samvete!! Neeej....
Trots att garnet är 1-trådigt så stickar jag det på st.5, då blir den så mjuk och fluffig. Det här garnet sticks inte och är smidig, så jag använder den som en halsduk på vintern och över axlarna på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar