tisdag 5 april 2011

Förodling pågår...

Ja, då skall man prova om man har gröna fingrar då, kanske växer det ut sådana bara man odlar dom :) Jag är lite trött idag, jag har varit till gymmet och tränat ca.1 1/2 tim. Jag måste träna upp mig igen efter operationen, så jag orkar med alla projekt som jag vill göra. Men jag tränade så hårt i dag (det var skönt) så jag var helt slut när jag kom hem. Min son lagade middag och efter den lade jag mig på soffan för att vila en liten stund :), vaknade efter flera timmar.

Jag hade planerat att gå ut i garaget och måla vidare, men det blev lite ändrade planer. Jag började så mina frön, som jag har skjutit upp vecka efter vecka. Men när jag läser på baksidan står det faktisk att dom skall förodlas i april, så jag kanske inte var så sen i alla fall. Jag tycker att det är så många som redan har frösått på en massa bloggar, så jag trodde nästan det var kört för min del.


Sen är det ett flertal växter som skall direktsås på växtplatsen i maj, så då har jag lite tid tills det skall göras. Det gäller att planera så man gör rätt sak på rätt tid. Så då hinner jag ta tag i odlingslådorna, för dom skall sättas ut på rätt plats och fyllas med jord och kompost ett tag före man sår, har jag förstått. Jag har köpt mig en bok som jag tycker är riktigt enkel att förstå och passlig för en nybörjare. Grönsaksodling av Lena Israelsson, bra upplagt, vackra sidor och mycket bilder så man förstår. Rekommenderas varmt.

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt att planera sin trädgård. När jag hade hus med trädgård var det allra roligast på våren.
    Du undrade hur jag hittar allt vackert att sticka. Jag surfar runt mycket på ravelry och kollar vad mina "vänner" stickar eller har gjort till favoriter. På så sätt hittar jag alldeles för mycket fint att sticka.
    Kolla bland mina favoriter där så hittar du en hel del. Klicka på etiketterna så kan du sortera.

    SvaraRadera