söndag 20 mars 2011

Från blått till gult!

Jag berättade i ett tidigare inlägg att jag blev så inspirerad av en bok , "Ett hem på landet". I boken visas ett hem med helt underbara färger, starka färger, helt i min smak. Eftersom jag inte kan renovera mitt hem, det är ett alldeles för stort projekt och mina barn slog bakut när jag berättade vad jag ville göra :) Nej, det blir en liten uppiffning av mitt arbetsrum på loftet i stället. MED FÄRGER!!!! Efter upprensningen på loftet i min ena dotters rum, blev det ett skrivbord över, som jag tänkte sälja. Men det var i sånt skick att jag inte skulle få så mycket för det. Så nu har vi slipat det och så grundmålade jag det två gånger för att täcka över den blå färgen.

Här på bilden har jag grundmålat och målat en gång med gult, det skall bli en omgång till, för att få färgen att täcka ordentligt. Jag rollade ut färgen, det blir jämnare och tunnare och torkar mycket fortare. När jag hade målat varvet runt, så hade första objektet torkat, så det var bara att börja om igen. Sånt gillar jag, effektivitet.... Det här skrivbordet och den extra lådhurtsen får en härlig varmgul färg med målade dekorationer, hade jag tänkt. Dekorationerna vet jag inte exakt hur dom skall se ut ännu, måste sova på saken. Men ni skall få se resultatet när det är färdigt, det lovar jag, även om det inte blev bra :)

Sedan skall mina båda symaskiner stå på det. Sen måste jag fundera ut nästa pryl som skall fixas till i det rummet. Rummet är väldigt litet och det är oftast kaos där och nu har jag lovat mig själv att det skall bli någon sorts ordning där. Det blir roligare att gå upp och jobba då i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar