tisdag 22 mars 2011

I valet och kvalet!

Jag har två gamla strykbrädor, den ena vet jag att jag köpte på en loppisbutik i Örebro, när jag studerade på högskolan där. Om jag inte minns helt fel så kostade den endast 23 Sek. Otroligt billigt även för drygt 25 år sedan. Den andra hittade jag vid en kontainer för inte så vansinnigt länge sen, den skulle tydligen kastas. Men det tyckte inte jag :) Jag har inte gjort något åt dessa strykbrädor tidigare, men nu skall dom få lite snygga tyger, tycker jag. Den ena skall stå i mitt arbetsrum på loftet, så då behöver den ett tyg med starka färger för att passa in med den övriga "renoveringen". Jag hittade en gardinkappa på Emmaus, som jag föll för färgerna direkt.

Här har jag satt tyget över för att se lite hur det skulle kunna se ut. Jag tycker så mycket om tyget att jag känner mig lite "snål" på det. När jag köpte det, tänkte jag direkt på kuddar till cafet. Men den är så lång så jag tror faktiskt att det räcker till både och. Jag tror att det skall gå att stansa fast det undertill. Annars hittar jag på en annan lösning så det snyggt. Jag tror detta får bli morgondagens projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar