onsdag 16 mars 2011

Längtan efter färger.

Jag älskar färger, det har jag säkert sagt några gånger tidigare, men jag säger det igen....

Jag har en sån längtan efter starka färger, så jag blir alldeles "sjuk". Jag har lånat en hel del inredningsböcker på "vårat" bibliotek, Lemlands bibliotek, Ålands mysigaste bibliotek. Och den här gången hittade jag en som blev min favorit, Ett hem på landet. Skriven av Susan Sarget och Jake Chaplin. Det här är en bok som visar motsatsen till alla "vita hem". Det är så mycket färger i den att jag blir lycklig :) Jag vänder blad efter blad..... och får inte nog. Här kommer några bilder ur boken.

Överst är mina handfärgade garner i 1-trådigt yllegarn. Jag färgar dom gärna just i starka färger.
Det är det här som gör mig lycklig. Och nu är det ju så att jag blir enormt sugen på att renovera mitt hus, det är så här jag vill ha det hemma. Men i samma stund känner jag att det går bara inte, det är ett enormt arbete. Jag får hålla mig till små förändringar så länge.

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra färger på garnet!! Ser nästan ut som en saftig apelsin isglass, Gott!!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. underbart, jag vill oxå ha mer färg!

    SvaraRadera
  3. Håller med, mer färg i hemmet. Man är lite mätt på allt vitt, både inne och ute.

    SvaraRadera