fredag 4 mars 2011

Nödproviant.

Ibland behövs det lite nödproviant för att överleva:) i mitt hem. Eller kallas det sockerberoende :) månne. Jag och barner tycker mycket om torkad frukt, tyvärr är det mycket socker på dom. I min iver att minska på sopberget här hemma, så har jag återigen tagit vara på marmeladburkar i glas med skruvkork. Och så här fint blev det!

Burkarna står på en fin gammal radio som jag köpte på Emmaus, kommer bild senare på den. Undrar om man kan få den att fungera, måste höra med någon. Det skulle vara lite kul, tycker jag.
Jag har fått låna min dotters kamera, så nu går jag och tar bilder på allt möjligt för att lära mig den.
Det är ju sååå mycket roligare med en "riktig" kamera, en helt ny värld öppnar sig, är det inte så man brukar säga :)
Den här bilden är inte så bra, men ville visa mina fina gamla fönster. Jag har med dom i ett tidigare inlägg, men tog bilden med min digitalkamera,lilla. Och den bilden blev alldeles för mörk så man knappt såg något, vilken skillnad.
Och snart är kameran min :) Min dotter skall köpa en ny, då får jag köpa hennes "gamla", så gör vi våran familj. Dottern köper nytt, mamma gammalt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar