tisdag 29 mars 2011

Stickat på beställning.

Jag fick en beställning i lördags när jag jobbade i butiken. Kunden ville att jag skulle sticka upp en kofta liknande den hon hade sedan tidigare. Det brukar jag inte göra, men ibland kan jag göra ett undantag och till den här kunden kunde jag inte säga nej, helt enkelt.
Så jag har nu ritat av koftan och försökt listat ut hur den är stickad och kommit fram till att det är enbart raka bitar i olika storlekar, sammanfogade på ett lite annorlunda sätt. Eftersom koftan var väldigt tunn, så tyckte jag det var passligt att sticka den i mitt 1-trådiga handfärgade garn. Eftersom det blir för tunt och platt att sticka det slätstickat på maskin ( har ingen spetssläde) så stickar jag den förhand i mosstickning. Det kommer att ta tid , men det är en bra TV- stickning, så det skall nog gå inom en rimlig tid, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar