måndag 7 mars 2011

Lappteknik.

Nu har jag äntligen kommit till skott med tygerna som jag köpte på Syfestivalen. Jag hade lovat min dotter Mimi att hon skulle få några kuddar i lappteknik. Enkel sådan, jag och faktiskt hon med, gillar vanliga enkla rutor bäst. Det är väldigt vackert att titta på, alla dessa komplicerade lappverk som alla dessa duktiga damer gör. Men det är inget för mitt tålamod.

Jag investerade i ett set med underlägg, linjal och kniv, sedan stod jag länge och väl och skar lappar. Det blev en ansenlig hög, det skall räcka till ett antal kuddar vill jag lova. Endel av kuddarna kommer jag att sätta på glasverandan i cafeét. Jag har tänkt att alla kuddar där skall få en uppryckning så småningom, så det blir jättemysigt att sitta där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar