lördag 12 mars 2011

Inför växthussäsongen.

I dag lyste solen så härligt, då strömmar arbetslusten till. Jag får ju alltid så mycket energi när solen lyser,så det blev arbete i växthuset. Solen lyste så skönt in, så man fick verkligen vårkänslor och hopp om en snar sommar. Jag har ju lite arbete kvar i och runt växthuset innan jag kan "flytta" in. Min son hjälpte mig att skrapa fönsterbågarna på en hel del fönster. När det är klart skall vi börja skruva upp hyllor, där det kommer att finnas en massa krukor med små plantor på tillväxt. Jag skall driva upp en del av sommarblommorna själv.

Som ni ser är det fullt med bråte kvar ännu, som jag inte hann ta undan i höstas :) Men nu skall det röjas.
Här ser ni min gulliga son som alltid ställer upp och hjälper mig, när jag behöver det. Han är så duktig. Golvet är jag speciellt nöjd med, det kommer från en gammal brygga i närheten, som blev ombyggd förra vintern. Då fick jag ta hem virket och "elda" upp det, sa dom. Hmm.... tänkte jag, det där blir perfekt golv i växthuset :) Det är tjockt och i bra skick och härligt grått av väder och vind.

Det kommer även att bli några sittplatser i norra ändan av växthuset, där man kan sitta och njuta av sitt fika om man vill och om vädret är dåligt. Det kommer att bli den roligaste biten nu närmast, innan man får in allt som skall växa här.

1 kommentar:

  1. Men va roligt att hitta en maskinstickare! Jag stickar också på maskin och har precis börjat blogga. Det ser jättefint ut det du gör. Har du någon hemsida?

    SvaraRadera