torsdag 3 mars 2011

Gröna fingrar?



Ja, nu skall vi se om jag kan få lite gröna fingrar i år. Pelargonerna har klarat sig fint från ifjol och det är jag glad för. Men nu har jag varit och köpt några kryddor och så får vi se om jag vattnar ihjäl dom eller glömmer att vattna :) den här gången.Jag valde fyra olika och har redan glömt vad dom heter, förutom en; timjan och så tror jag att en var mynta och så var det nån som hette något med citron :) Det börjar inte så bra, eller hur!! Timjan är min favoritkrydda, som passar så bra i många olika maträtter, tycker jag, men inte mina barn. Jag förstår inte.....men jag brukar säga till dom "alla stora kockar använder timjan". Jag älskar att titta på matlagningsprogram, men är absolut inte bra på det.
Och så har jag bestämt mig att försöka göra något åt mitt sopberg av kattmatsburkar som blir när man har två katter.
Så nu får dom bli små krukor, jag skall fröså i dom också. Lite fina är dom, tycker jag, jag skall ta reda på vilka kryddor det var och göra snygga etiketter och sätta runt burkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar