fredag 25 mars 2011

Våffeldagen!

Våffeldagen är det väl ingen som har missat, eller? Jo, jag. Jag hade inte en aning att det var våffeldagen idag, men jag stod ute i gårdsbutiken och dekorationsmålade skrivbordet som jag har målat gult och då hörde jag på radion om det. Dom hade ett program där dom gjorde våfflorna hos någon artist och det lät så gott när dom beskrev hur frasiga dom blev, jag blev sååå sugen på att laga det. Men jag tror att jag aldrig har tillagat våfflor, men min äldsta dotter är jätteduktig på det. Gissa vem fick stå vid våffeljärnet?!

Hon är duktig på det mesta. Jag är glad att hon tycker om att baka och laga efterätter :) Vi är nog lite av "gottegrisar" i vår familj och jag är väl den största. I dag bjöds det också på födelsedagstårta på jobbet, två olika. En var med kokos och chokladbotten med hallonmousse ovanpå, den andra var en typ av kladdkaka med mörk choklad och lite mintsmak som bara smälte i munnen. Tror ni man smakade EN gång, nej, nej, så länge det fanns på bordet var man där och "nallade" lite. Men jag var inte ensam om det, dom var gudomligt goda, suck..... Det blir många kilon som skall bort!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar